ICT

ICT is geen vak op zich, maar een leermiddel.

We besteden voldoende aandacht aan de infrastructuur en de apparatuur met oog op de toekomst. Er is in een ruime mate aandacht voor integratie van ICT in de dagdagelijkse les vanaf de derde kleuterklas.

Maak hier je oefeningen of je huiswerk online

(Voor kleuters tot en met de kinderen van het zesde leerjaar)

Visie

-  We besteden voldoende aandacht aan infrastructuur en apparatuur met oog op de toekomst.

-  Elke leerkracht beschikt over minimale basiscompetenties, dat betekent dat de eindtermen door

de leerkracht beheerst worden. Dit is niet vrijblijvend.

-  ICT hoort thuis binnen een divers aanbod van werkvormen.

-  ICT is alert zijn voor vernieuwingen binnen ICT, d.w.z. dat de ICT-coördinator geregeld een aanbod

doet en eventueel met de leerkracht selecteert in dit aanbod. Het is belangrijk dat kennis aan elkaar doorgegeven wordt.

-  De leerkracht implementeert. De ICT-coördinator ondersteunt en begeleidt.

-  Er is in een ruime mate aandacht voor integratie van ICT in de dagdagelijkse les.

-  Tenslotte zorgt de school voor een veilige digitale omgeving. We vinden het belangrijk de

kinderen op te voeden met netiquette.

ICT kan een belangrijke impuls geven om het onderwijs op een aantrekkelijke manier te brengen. ICT is niet het doel op zich maar wel het middel om

andere doelen, zoals kwalitatief goed onderwijs, gelijke kansenbeleid en aansluiting van het onderwijs op de kennissamenleving te realiseren.

voor de
leerlingen

SCHOOLLEVEN

ALGEMEEN

CONTACT

Directie

Secretariaat

Anja Peeters, Frans Parton en Eric Secretin